Delhaize geeft zijn winkels een complete make-over: 200 miljoen euro per jaar
Bron: Het Nieuwsblad
Delhaize probeert de kloof met de concurrentie opnieuw te vergroten met de lancering van een nieuw supermarktconcept.
De komende jaren wordt er telkens 200 miljoen euro in geïnvesteerd.
De nieuwe supermarkt van Delhaize, die morgen donderdag de deuren opent in Nijvel, moet een antwoord bieden op de steeds fellere concurrentie bij de supermarkten. Delhaize, die van oudsher de nadruk legt op verse voeding, ziet zelfs spelers als Lidl en Aldi de kaart van vers trekken. Aldi is momenteel bezig alle verkooppunten versneld te vernieuwen.
Het nieuwe concept legt meer de nadruk op convenience én digitale beleving. Opvallendste vernieuwing is dat Delhaize afstapt van de klassiek ingerichte supermarkt waarbij je aan de ingang direct in de fruit- en groentenafdeling en aanpalend de wijnafdeling terecht komt.
In de plaats bestaat het eerst deel van de supermarkt uit een restauratie-hoek die gelanceerd wordt in samenwerking met Foodmaker. Het betreft zowel verse salades, verse groentesap dat ter plekke gemaakt wordt en ook enkel vers bereide warme maaltijden. Het is personeel van Foodmaker dat de maaltijden klaarmaakt. Foodmaker en Delhaize hebben een contract afgesloten voor vijf jaar.
Aan de entree is er ook een 'apero-corner', met verpakte meeneemmaaltijden, sappen en soep. Met daarnaast de kassa's om direct de winkel te kunnen verlaten. "Het is een convenience-winkel in de winkel voor de snelle shopper", zegt Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize België.
...
Lees verder:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180919_03762204
https://drive.google.com/open?id=1ft_EvGHSjw_QncPdnW1YVtEjSebMzzX-